Translate

İzleyiciler

14 Nisan 2011 Perşembe

Ağ Solucanı


Forumda ''Windows Worms Doors Cleaner'' ile ilgili bir açıklama bulamadım ve yeni yüklediğim her sistemde mutlaka bunu çalıştırır ve açık olan yerleri kapatırım. Nedenmi bu kadar önemli.? söyle izah edeyim. eskiden int.cafe işlettiğim günlerin birinde, sistemi yeni kurmuş olmama rağmen benim pc de antivirüs sürekli pc ye sızmaya çalışan bir şeyin olduğunu haber veriyordu. her ne kadar tarattımsa da bir sonuç alamamıştım hatta fdisk format vb. işlemler bile fayda etmemişti.

sonunda ağ üzerinde bulunan hiç unutmam 12. pc den 445. porttan benim pc ye sızmak isteyen bir zararlının olduğunu tesbit ettim. aşağıda resmi olan programı çalıştırdığımda kırmızı işaretli yerlerin olduğunu gördüm. (yeni yüklenmiş ve henüz ayar yapılmamış bir sistemde de aynısını görebilirsiniz.) bunu kullanınca bahsettiğim sorun ortadan kalktı.
Çoğu forumda bunu TCP/IP üzerinde NetBIOS u devre dışı bırakın gibi çözümler sunulmuş olsa da hiç alakası yok. sonuçta ağa bağlı pcler için doğru çözüm değil. en azından ben sunulan bu öneriyi uygulamıyorum sadece bahsettiğim programı çalıştırıp kapatmam gereken yerleri kapatıyorum ve şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım. yaşadığım anıyla dilimin döndüğünce açıklamaya çalıştım kullanmanızı tavsiye ederim. Resmi açıklamasını sitesinden okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Computer - Internet Technology Design World -----------Bilim ve Teknik -----------internet,oyun,bilgisayar,bilişim,Programlama,Bilim Network,Msn,Yahoo,messenger,Gmail,Hotmail