Translate

İzleyiciler

7 Mart 2011 Pazartesi

'Sanal mesleki eğitim' kursu

Özel kurslara gidemeyen dar gelirliler için Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ''kursiyer.net'' ismiyle geliştirdiği projeyle, ücretsiz olarak sanal ortamdan 10 ayrı bilgisayar programına yönelik sesli, görüntülü ve ücretsiz eğitim veriliyor.

Yüksek çözünürlükte görüntü kalitesiyle hazırlanmış Microsoft Office, Adobe, Grafik ve 3D yazılımları ile yazılım dilleri eğitimlerinin yer aldığı ''kursiyer.net''e Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın internet sayfalarından ulaşılabiliyor. Eğitimlerden yararlanmak için herhangi bir üyelik işlemi de gerekmiyor.
Yaklaşık 3 ay önce hizmete girmesine rağmen 5 milyonun üzerinde ziyaretçi sayısına ulaşan ''kursiyer.net'' hakkında AA muhabirinin sorunlarını yanıtlayan İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, neredeyse hiç bir tanıtım yapılmadığı halde projeye gösterilen ilgiden çok memnun olduklarını bildirdi.
Projeyi, Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Ar-Ge biriminin geliştirdiğini ve ücretsiz olarak herkesin kullanımına açtığını anlatan Aydoğan, ''kursiyer.net''e Milli Eğitim Bakanlığı'nın da destek verdiğini ve internet sayfasında yer verdiğini söyledi.
Eğitimlerden yararlanmak için herhangi bir ücret ödemek gerekmediğini aktaran Aydoğan, ''Burada resmen bir 'sanal mesleki eğitim kursu' açtık. Maddi durumu iyi olmayan ve özel kurslara gidemeyen ancak kendisini geliştirmek isteyen herkes, buradan faydalanabilir. Bu programların çoğu iş hayatında kullanılıyor. Örneğin; Photoshop programını iyi derecede kullanan birisi, fotoğrafçılık konusunda kendini geliştirebilir. 'Kursiyer.net' sayesinde hiç kimse 'Ben hiçbir işe yaramıyorum', 'Hiçbir programı kullanmayı bilmiyorum' demeyecek'' diye konuştu.
Projenin, kısa sürede çok sayıda kullanıcıya sahip olmasının, şirketlerin de dikkatini çektiğini aktaran Aydoğan, reklam teklifleri aldıklarını, ancak önerilen ücretleri az buldukları için şu an için bu teklifleri değerlendirmediklerini ifade etti.
Kamil Aydoğan, 'kursiyer.net' üzerinden sunulan eğitimle ilgili şimdilik bir sertifika vermediklerini belirterek, ''Şu an mevzuat da buna uygun değil ama vatandaşın da bu yönde bir isteği olursa, 'ne yapabiliriz?'e bakarız ve sertifika vermek için çalışma yapabiliriz'' dedi.
Projeden, okulların hatta kursların dahi faydalandığını ve konu hakkında geri dönüşlerin çok olumlu olduğunu anlatan Aydoğan, sistem üzerinden verilen ders sayılarının da kısa süre içinde ciddi oranda artırılacağı müjdesini verdi.
-BAŞKENTTE OKULLARIN FAALİYETLERİ TAKİP ALTINDA-
Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bir çok önemli projeye daha imza attığını, bunlardan birini de ''eğitim.net'' olduğuna değinen Aydoğan, bu proje sayesinde de okullardaki ders dışı yapılan tüm etkinliklerin kayıt altına alındığını bildirdi.

''Eğitim.net'' ile ders dışı yapılan etkinlikleri detaylarıyla izlediklerini aktaran Aydoğan, sözlerini şöyle tamamladı:
''Müdürlüğümüze bağlı bin 600 okul var. Bu proje sayesinde okullarımız artık adeta bir yarış içerisinde. Çünkü okullar yaptıkları tüm faaliyetleri buraya girmek zorundalar. Biz de bunları takip ederek, yaptığımız toplantılarda sonuçları okullarımızla paylaşıyoruz. Bu sayede faaliyet sayısı yüksek olan okullarımız, çabalarını duyurmuş oluyor. Faaliyetleri az olan okullarımızı ise uyarıyoruz ki çalışmalarını artırsın.
Yine bu proje de çok olumlu tepkiler aldı ve önemli veriler topladık. 'eğitim.net' projesini, geçen eğitim-öğretim döneminin ikinci yarısında başlattık ve bu konunun üzerinde duracağımızı gösterdik. Bunun üzerine geçen yılın ikinci döneminde okullarımızda yapılan etkinliklerden 600 bin kişi faydalanırken, bu eğitim-öğretim yılının daha ilk 3 ayında 1 milyon 464 bin kişiyi kapsayacak faaliyetler yapıldı. Hedefimiz ise 1 yıl içerisinde 5 milyon kişiye ulaşmak. Türkiye'de böyle bir sistemi kullanan tek il olduğumuz için mutluyuz. Bu tarz çalışmalarımız artarak devam edecek.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Computer - Internet Technology Design World -----------Bilim ve Teknik -----------internet,oyun,bilgisayar,bilişim,Programlama,Bilim Network,Msn,Yahoo,messenger,Gmail,Hotmail