Translate

İzleyiciler

24 Mart 2011 Perşembe

Karikatürde 'tablet PC' dönemi

Yaklaşık 25 yıldır klasik yöntemlerle çizimlerini yapan, ''Bizimcity'' ve ''Sizinkiler''in yaratıcısı Salih Memecan, karikatürlerini artık tablet PC'de çiziyor.
Karikatürlerini, gerektiğinde ülkeden ülkeye yanında taşıdığı, içinde tarayıcısı, kalemleri, kağıtları, laptop ve boyaları bulunan mobil çantasını, son teknoloji harikası tablet PC sayesinde, rafa kaldırdı. Kolay taşınabilirliğinin yanı sıra, çizim, boyama ve internet özelliklerine sahip olan tablet PC, kısa süre içinde karikatüristleri fethedeceğe benziyor.
Karikatürist Salih Memecan, kağıda, kaleme, boyaya gerek kalmadan, direk üzerine çizim yapılabilen tablet PC'nin, bugünün en önemli icatlarından biri olduğunu dile getirdi.

Tablet PC'nin şu anda ne olduğundan ziyade, neye yarayacağı konusunda düşünüldüğünde, kullanıcılarına çok önemli fırsatlar vereceğine inandığını belirten Memecan, ''10-15 yıldır mobil çalışıyorum. Küçük bir çantam var. İçine tarayıcı, laptop, kalem, kağıtlarımı koyuyorum. Dünyanın her tarafına gidip, nerede internet varsa orada işimi yapabiliyorum. Bu bile epey bir yük oluyor. Uçağa bindiğin zaman, peşinde kocaman bir çanta çekiyorsun. Öyle bir şey icat edilse de kullandığım malzemeler çok daha basite indirgense diye düşünürdüm. Tarayıcı mı küçülseydi derken, bu tablet PC çıktı'' dedi.
Programlar tam da istenilen seviyeye gelmediği için, çizimlerin henüz biraz amatörce olduğunu ifade eden Memecan, ilk çizimini nasıl yapmaya başladığını şöyle anlattı: ''Ama Aktüel dergisine yapacağım karikatür sırasında, gece yarısı bir baktım tarayıcım bozuldu ve yapacak hiçbir şey yoktu. Karikatürü göndermem gerekiyordu. Kağıt üzerinde çizip, bilgisayarda yapamıyordum. Ben de Ipad'in üzerine çizdim, boyadım ve mail atarak dergiye gönderdim. İlk defa Ipad'i profesyonel olarak kullanmış oldum. Daha iyi sonuç alabilmemiz için programların gelişmesi, benim ve diğer karikatüristlerin ellerinin alışması gerekiyor. Gençler için bunu kullanmak tabii çok daha kolay. Bir arkadaşım var 7 yaşında Dilara. Dilara'ya gösteriyorum nasıl çizim yapıldığını. 10 dakikada göstermeye çalıştığım şeyi, bir dakika içinde çiziyor. Genç ve çocuk olunca, bu teknolojiyi çok daha kolay öğreniyorsun. Çünkü biz kalemle çizdiğimiz şeyi, tablet PC üzerine çizmeyi öğreniyoruz, o ise direk bunun üzerine çizmeyi öğreniyor.''

'Tablet PC, bir nevi kurtarıcı'

Karikatürist Salih Memecan, bu teknolojiye yalnızca karikatür dünyasının değil bütün medya dünyasının bakışının çok ilginç olduğunu belirterek, ''Medya dünyası bunu bir nevi kurtarıcı olarak görüyor'' dedi. Medyada internet yaygın hale geldikten sonra para kaybının söz konusu olduğunu ifade eden Memecan, haberlerin artık internetten okunduğunu ve yayın kuruluşlarının bunu hiçbir şekilde paraya çeviremediğini dile getirdi.
Bu teknolojiyle Ipad gazetelerinin de hazırlanmaya başlandığını belirten Memecan, şunları söyledi: ''Gazeteyi Ipad'de hazırlıyorsun, Ipad application olarak satıyorsun. İnsanlar senin gazetene buradan abone oluyor ve sayfa sayfa okuyor. Bu teknoloji, müzik sektörünü kurtardı. Müzik sektöründe de bu sıkıntı vardı. İnsanlar internetten bedava müzik indiriyordu. Şimdi artık ona gerek kalmadı, bir dolara herkes applicationdan şarkıları indiriyor. Bu basın sektörünü de kurtarabilir. İnsanlar bilgisayar veya Ipad'te sundukları şeyden para alabilirler. Birçok kitap Ipad'e konuyor.'' Memecan, kendi karikatür karakterleri olan ''Limon'' ve ''Zeytin''in çocukların da takip edebilmesi için Iphone ve Ipad applicationlarını yaptırdığını belirtti.

'Teknoloji oyun ve eğlenceyle birlikte geliyor'
Uzun yıllar teknolojinin ne olduğu, nasıl çalıştığı ve nasıl geliştiği konusu üzerinde araştırmalar yürüttüğünü, bu alanda bir doktora çalışmasının da bulunduğunu ifade eden Memecan, şunları anlattı: ''Teknoloji, ihtiyacınız olunca 'haydi bir şey icat edelim de çözülsün' düşüncesiyle gelmiyor. Teknoloji genellikle oyunla, eğlenceyle geliyor. Burada da öyle oldu. Önce bilgisayar oyunları çıktı, sonra bilgisayar kullanımı gelişti. İnternet çıktı, ama yıllardır devam eden bir düzen, iş planı bozuluverdi. Gazeteler haberleri topluyorlar, kağıda basıyorlar, reklam alıyorlar para kazanıyorlardı. Reklamlar, internete kaymaya, insanlar gazete almamaya, kağıtlar pahalanmaya başladı. Dolayısıyla başka bir iş modeline gerek duyuldu. Ipad bu iş modelini sunabiliyor.''

'Yorum tarafsız olmaz ki...'

Karikatürlerinde karakterlerini çizerken zorlanmadığını, ne kadar zamanı varsa, o kadar zaman harcadığını belirten Memecan, ''Çok sıkışırsam yarım saatte işi bitiriyorum. Genelde bir saat ayırıyorum karikatüre ve genelde son dakika çıkıyor. Baştaki 59 dakika, hep ziyan olmuş gibi geliyor'' dedi. Memecan, gazete manşetlerinin değişmesi gibi bazen çizdiği karikatürlerin de ülkede gelişen gündeme göre değişebildiğini söyledi.
Kendisinin haber yazmadığını, çizgiyle yorum yaptığını dile getiren Memecan, ''Yorum tarafsız olmaz ki. Taraflı olmak lazım, ama tabii kendi içinde, süreç içinde tutarlı olması lazım. O da karikatüristin sorumluluğu. Bir de doğru yerde durması lazım. İlerici bir duruş sergilemesi lazım. İlericiden kastım; iyi bir yere doğru bir değişim varsa, o değişimi desteklemesi lazım. Ben Türkiye'deki değişimi destekliyorum. Statükodan hiç memnun olmadığımı belirttim, belirtiyorum'' diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Computer - Internet Technology Design World -----------Bilim ve Teknik -----------internet,oyun,bilgisayar,bilişim,Programlama,Bilim Network,Msn,Yahoo,messenger,Gmail,Hotmail