Translate

İzleyiciler

19 Aralık 2010 Pazar

Fiziği altüst eden kuantum makinesi

Çıplak gözle güçlükle görülebilen, saç teli çapındaki dünyanın ilk “kuantum makine”si 2010 yılının en önemli buluşu seçildi.
Ünlü bilim dergisi Journal’ın her yıl oluşturduğu “En Üstün 10 Araştırma ve Geliştirme Projesi” listesinin zirvesine çıkan buluşun en çarpıcı yanı Isaac Newton’un temelini oluşturduğu klasik mekaniğin yasalarına uymayan ilk insan yapımı alet olması. Titreşimli çalışan makine insan yapımı hiçbir aletin gösteremediği hareket etkilerini gösteriyor.
Saç teli kadar ince
Şimdiye dek tüm makineler klasik mekaniğin bilinen yasalarına göre hareket ediyordu. Amerikalı bilim insanları ise yarı iletken, saç teli kadar ince bir metal paletten oluşan söz konusu makineyi kuantum enerjisiyle etkileşim haline getirdi. Palet, en düşük enerji durumuna indirgendikten sonra bilim insanları, en saf kuantum mekaniğinin hareketine sahip tek bir kuantum hareketiyle cihazın enerjisini yükseltti. Buluş, makinelerin kuantum enerjisiyle hareket etmesi konusundaki yeni gelişmelerin önünü açacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Computer - Internet Technology Design World -----------Bilim ve Teknik -----------internet,oyun,bilgisayar,bilişim,Programlama,Bilim Network,Msn,Yahoo,messenger,Gmail,Hotmail