Herkes 2023'ü yapay zekâ yılı olarak adlandırıyor ve bu genellikle dramatik değişimlerin habercisi olarak tasvir ediliyor ancak gerçek şu ki YZ yıllardır ortalıkta ve her gün özellikle iş için kullandığınız araç ve hizmetlerde ince ama önemli iyileştirmeler sağlıyor. Gönderdiğimiz e-postalardan, katıldığımız toplantılara kadar yapay zekâ, çoğu zaman hemen fark edemeyeceğimiz şekillerde, günlük profesyonel hayatımızın dokusuna girift bir biçimde dokunuyor.
İşte en popüler ürün ve hizmetlerden bazılarında, iş amacıyla yapay zekâyı, muhtemelen farkına bile varmadan, halihazırda kullandığınız bazı
yöntemler.Google'ın yapay zekâyla yolculuğu
Son bir yılda YZ oyununda en azından üretken YZ noktasında bir adım geride kalmış görüntüsü çizen Google aslında yıllar önce sessizce YZ'yi platformlarına entegre etmeye başladı ve ürün grubunda her yıl yeni yapay zekâ tabanlı özellikler sunmaya devam ediyor.
Google Arama
Yapay zekânın Google'ın arama motoruna entegrasyonu, 2001'de yazım düzeltmeye yönelik makine öğrenimiyle başlayan uzun bir yolculuk. Yıllar geçtikçe, bu entegrasyon önemli ölçüde gelişti ve Google Arama'yı, internetin geniş bir alanında gezinmek için sezgisel bir asistan haline getirdi. Yapay zekânın yıllar içinde aramada uygulanma yollarından bazıları şunlar:
- 2001: “Bunu mu demek istediniz?” ve Google Görseller – "Bunu mu demek istediniz?" ifadesi yazım düzeltmeleri sunarak ve arama doğruluğunu geliştirerek Google Arama'da makine öğreniminin ilk kullanımlarından biri oldu. Aynı yıl, Google Görseller'in kullanıma sunulması görsel aramalarında adeta bir devrim yarattı.
- 2004: Otomatik Tamamlama – Bu, siz yazmaya başladığınızda arama sorgularını popüler aramalar ve kişiye özel arama çerçevesinden tahmin ederek, sonuca ulaşma süresini kısalttığı için Google'ın YZ uygulamasında bir dönüm noktasıydı.
- 2006: Google Çeviri – Başlangıçta Arapça ve İngilizce arasındaki çevirileri destekleyen Google Çeviri, dört yıllık geliştirme sürecinin ardından 100'den fazla dili kapsayacak şekilde genişledi. Google artık gördüğü metnin dilini otomatik olarak algılıyor hatta Google Lens ile tatillerde kameranızı uzattığınız yerdeki metni çevirerek hayatı kolaylaştırıyor, sınırları kaldırıyor.
- 2012: Bilgi Grafiği – Bu, milyonlarca konu hakkındaki bilgileri düzenlemek için yapay zekânın kullanılmasında önemli bir adımı temsil ediyordu; artık arama sonuçlarının sağında gördüğünüz Bilgi Panelleri aracılığıyla Google, çeşitli konular hakkındaki verilerin hızlı ve anlık görüntülerini sağlıyor.
- 2018: BERT – BERT'in (Transformatörlerden Çift Yönlü Kodlayıcı Gösterimleri) kullanıma sunulması, arama sorgularında kullanılan kelimelerin bağlamının anlaşılmasında önemli bir ilerlemeydi ve daha alakalı arama sonuçlarına yol açıyordu.
- 2023: Üretken yapay zekâ deneyimi – Google, aramada üretken yapay zekâyı kullanmayı deniyor. Deneysel aracın demoları, arama sonucunda en üstte otomatik olarak üretilen sonucu gösteriyor ancak Google bu noktada verileri zaten aramanın en üst sırasında yer alacak kaynaklardan çekiyor. Haliyle bunun kaynağı nasıl etkileyeceği hakkında birtakım sorular gündeme gelmekte. Velhasıl söz konusu gelişmenin kullanıcıların bilgi arama şeklini ne ölçüde etkileyeceği belli olmasa da, Google'ın gelecek planlarında YZ'ye büyük yer ayırdığı açık.
Gmail
Gmail'in akıllı metin özellikleri Akıllı Yanıt ve Akıllı Yazma sırasıyla 2017 ve 2018'de kullanıma sunuldu. Platform, artık daha doğru e-postaların oluşturulmasına yardımcı olan YZ destekli dilbilgisi önerileriyle gelişmeye devam etti. Dürtme özelliği, önemli mesajları takip etmenizi veya bunlara yanıt vermenizi hatırlatıyor. Gmail'in yapay zekâsı ayrıca, e-posta yönetimini kolaylaştırmak için e-postaları Birincil, Promosyonlar ve Sosyal gibi kategorilere ayırarak Sekmeli Gelen Kutusu'nu da desteklemekte.
Bu arada, Gmail'in YZ destekli spam tespit algoritmaları, istenmeyen mesajları filtrelemek için arka planda çalışıyor; şirket geçen yıl “spam, kimlik avı ve kötü amaçlı yazılımların yüzde 99.9'undan fazlasının kullanıcıların gelen kutularına ulaşmasını engellediklerini” açıklamıştı.
Google Dokümanlar: Gelişmiş yapay zekâ işlevselliği
2019'da Google, dilbilgisi önerileri vermek için yapay zekâyı kullanan Google Dokümanlar için bir güncelleme yayınladı. Araç ayrıca yorumlar bölümünde bulunan Akıllı Yanıt özelliği ilgili yanıtları otomatik olarak öneriyor ve önemli bilgilere hızlı bir genel bakış sağlamanız için otomatik oluşturulan özetler sunuyor.
Google Meet: Sanal etkileşimlerin geliştirilmesi
Google Meet'in YZ yetenekleri, basit video geliştirmelerinin ötesinde. Arka plan bulanıklığı giderme, otomatik gürültü azaltma ve otomatik yakınlaştırma gibi özellikler genel video kalitesini iyileştirerek toplantıları daha etkileyici hale getiriyor. Yapay zekâ ayrıca "düşük ışık, düşük kaliteli web kameraları veya zayıf ağ bağlantısından kaynaklanan sorunları” da iyileştiriyor, böylece cihazınızın performansı etkilenmiyor.
Google Workspace'te Duet AI
Bu yılın başlarında Google, Dokümanlar ve Gmail'de 'Yazmama yardım et', Slaytlar'da 'Görselleştirmeme yardım et' gibi özellikler sunan, bir tür asistan olarak çalışan Duet AI dahil olmak üzere yeni üretken yapay zekâ tabanlı özellikleri duyurdu. E-Tablolar'da düzenlemeler de yapabilen bu asistana ayrıca toplantılarınız sırasında otomatik olarak not almak ve hatta başka bir zorunluluk ortaya çıktığında önemli tartışmaları asla kaçırmamak için sizin yerinize katılıp özetler çıkarması gibi özelliklerin de entegre edilmesi planlanıyor.
LinkedIn, iş arayanlara yönelik bir sosyal ağ sitesi olarak 2003 yılında kurulduktan kısa bir süre sonra kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapay zekâyı kullanmaya başladı. Yapay zekânın ilk entegrasyonu 16 yıl önce, 2007'de Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler özelliğiyle gerçekleşmişti.
Mashable US'e konuşan LinkedIn Ürün Geliştirme Direktörü Rohan Rajiv şunları söylüyor:
"Yapay zeka LinkedIn için yeni değil. Bir süredir YZ şirketiyiz. Bu teknoloji artık ürünlerimizin temelini oluşturuyor ve üyelerimize ve müşterilerimize değer sunma ve sistemlerimize güven oluşturma yöntemimizin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Ayrıca, öğrenme ve beceri geliştirme yoluyla adayları şirketlerle veya profesyonellerle eşleştirmeye nasıl yardımcı olduğumuz konusunda da arka planda yer alıyor."
Platform Kasım ayının başında, sahte iş görüşmelerinin önüne geçmekten, profil ayarlamaya ve işe girme konusunda en iyi seçenekleri bulmaya kadar her şeyin dahil olduğu birtakım özelliklerle yapay zekâ alanındaki yerini genişletti. Rajiv, LinkedIn'in yapay zekâsının yıllar boyunca biriktirdiği tüm verileri kullandığını aktarırken “YZ'miz Bing'den gelen verileri kullanarak da eğitildi zira açıkçası Microsoft'ta arkadaşlarımız var, bu yüzden arama verilerini internetten alabiliyoruz” ifadelerini kullanıyordu.
Microsoft
Microsoft, 2016 yılından bu yana, PowerPoint'ten başlayarak yapay zekâyı temel ürünlerinin çoğuna istikrarlı bir şekilde entegre ediyor. Daha sonra şirket 2017'de YZ araçlarının daha fazla Office ürünlerine sunulmasıyla çalışmalarını hızlandırdı. Artık sahnede ise çoğumuzun bir süredir adına aşina olduğu üretken yapay zekâ aracı Copilot bulunuyor.
Microsoft 365 ve Çalışmanın Geleceği Genel Müdürü Collette Stallbaumer, Mashable US'e konuşurken “Microsoft'ta üretkenlik araçlarımızı yıllardır yapay zekayla donatıyoruz” diyor.
PowerPoint
2016'da Microsoft, el yazısı notları metne dönüştürmek için yapay zekâdan faydalanan bir araç olan PowerPoint için Kalem ve Mürekkep özelliğini tanıttı. 2019'a dek Kalem ve Mürekkep ile 1 milyarı aşkın slayt oluşturuldu. Microsoft, 2017 yılında sunum yazılımının YZ entegrasyonlarını, otomatik düzenlemelerle slayt oluşturma sürecini basitleştiren ve tasarım fikirleri oluşturan PowerPoint Designer ile genişletti.
Word
Microsoft, 2017'de Word için Editör ve Araştırmacı adlı YZ destekli özellikleri kullanıma sundu. Editör; yazım, dil bilgisi ve ton iyileştirmeleri önermek için yapay zekâyı kullanırken; Researcher ise çalışmanızda kullanabileceğiniz referansları belgenizden ayrılmadan bulmanıza yardımcı oluyor.
Outlook
Pandemi yılı Microsoft'un e-posta platformu için büyük bir yıldı ve 2020'de iki büyük YZ entegrasyonu platforma eklendi. Yeni araçlar cümlelerinizi tamamlayarak zamandan tasarruf etmenizi sağlıyor ayrıca dilbilgisi ve yazım düzeltmeleri de yapıyor.
Excel
Excel aslında yapay zekâ kullanımına yönelik hazırlanmış, daha verimli olmanıza ve verilerinizin daha kullanıcı dostu olmasına yardımcı olan bir program. Ve elbette Excel de YZ ile güçlendirildi. Excel artık veri girişi sürecinizi ve verilerinizin sunumunu kolaylaştırmanıza yardımcı olan Verileri Analiz Etme, Önerilen Grafikler, Pivot Tablo Önerileri ve Veri Türü Otomatik Algılama gibi yapay zekâ tabanlı özelliklere sahip.
Teams
Microsoft'un video konferans platformu Teams de 2020'den itibaren YZ yükseltmelerinden yararlandı. Bu, arka plan gürültüsünü bastırma ve herkesin ortak bir arka plana yerleştirilerek şahsen bir aradaymış gibi görünmesini sağlayan Birlikte Modu gibi video filtreleri gibi özellikleri içeriyordu. Microsoft ayrıca ışık optimizasyonu ve yankı giderme gibi özellikler aracılığıyla ses ve video kalitesini artırmak için de yapay zekâyı kullanmaya başladı.
2022'de Teams, sırasıyla Akıllı Toplantı Özeti ve Konuşmacı Koçu'nun yanı sıra 40 dilde kullanılabilen yapay zekâ tabanlı canlı altyazı özelliğiyle de güçlendirildi.
Microsoft 365 Copilot
Bu yılın mart ayında Microsoft, üretken YZ aracı Copilot'ın Office Suite'in çevrimiçi sürümü olan Microsoft 365'e geleceğini duyurdu. Stallbaumer, Copilot'ın Microsoft'un yıllardır kullandığı YZ temeli üzerine kurulduğunu ve "yeni nesil yapay zekâyı kullanarak inovasyonu hızlandırmalarını sağladığını" dile getiriyor. Artık yalnızca kelimelerinizle dahi sunumlar tasarlayabilir, verileri analiz edebilir ve gelen kutunuza çok hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Computer - Internet Technology Design World -----------Bilim ve Teknik -----------internet,oyun,bilgisayar,bilişim,Programlama,Bilim Network,Msn,Yahoo,messenger,Gmail,Hotmail